«Основи екологічних знань»

Програма спеціального курсу для 8-го класу

                         Укладач: Дерев’янко Ю.О.

                   Погоджено: В.М. Успенська, старший викладач кафедри методики початкової та природничо-математичної освіти Сумського ОІППО 

Download
Програма спецкурсу "Основи екологічних знань"
Програма спецкурсу ,,Основи екологічних
Adobe Acrobat Document 280.0 KB


Інтерактивне навчання


             Те, що я чую, я забуваю.

            Те, що я бачу і чую, я трохи пам’ятаю.

            Те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю розуміти.

           Те, що я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок

            Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром

Конфуцій 

Що ж таке інтерактивне навчання?

Ще у 60-х роках XX ст. Я.Голант виділяв активну і пасивну моделі навчання залежно від участі учнів у навчальній діяльності.

О.Пометун, Л.Пироженко виділяють пасивну, активну та інтерактивну  моделі навчання.

За пасивної моделі навчання, учень виступає у ролі пасивного слухача, що лише сприймає матеріал, який йому подає вчитель:


Пасивна модель навчання
Пасивна модель навчання

             Схема інтерактивної моделі відображає постійне спілкування вчителя з учнями та учнів між собою. Слово "інтерактив" прийшло до нас з англійської мови від слова "inter" - взаємний і "асt" - діяти.

Інтерактивна модель навчання
Інтерактивна модель навчання

Таким чином, "інтерактивний" - здатний до взаємодії. В ході навчання відбувається спілкування всіх членів колективу. Інтерактивне навчання - це специфічна форма організації пізнавальної діяльності, яка має передбачувану мету - створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність у засвоєнні знань, формуванні умінь та навичок [3, с.9].

Інтерактивне навчання – навчання у співпраці, коли вчитель і учні - рівноправні суб'єкти навчання.

Використання елементів інтерактивного навчання на уроках природничих дисциплін досить актуальне насьогодні. Оскільки після прийняття Закону " Про загальну середню освіту " (1999) і «Концепції 12-річної середньої загальноосвітньої школи» (2000) відбулося переосмислення цілей і функцій середньої освіти. Акцентуються вміння самостійно вчитись, критично мислити, формувати практичні навички, виживати в сучасних умовах, використовувати свої знання для творчого вирішення проблем.

Хоча в інтерактивному навчанні є і свої недоліки:

o   на вивчення певної інформації на уроці потрібен значний час

o   необхідний інший підхід в оцінюванні знань учнів

o   в учителів відсутній досвід такого виду організації навчання

o   є певні вимоги до використання кількості інтерактивних технологій на уроці

 Тому, я вважаю доцільно використовувати новітні технології на уроках, але не можна забувати і традиційні форми роботи. Как говорится: «Берем во внимание все новое, но не забываем о давно забытом старом».

Література:

1.    Гін А. Прийоми педагогічної техніки. – Луганськ, 2004. – 84 с.

2.    Голодюк Л. Як навчити учнів спілкуватися на уроці // Рідна школа. –    2001. -  №9.

3.    Интерактивное обучение: новые подходы // Відкритий урок. – 2002. –№5-6

4. Крамаренко С.Г. Інтерактивні техніки навчання як засіб розвитку творчого потенціалу учнів // Відкритий урок. – 2002. - №5/6.

5.   Нісімчук А.С., Падалка О.С., Шпак О.Т. Сучасні педагогічні технології. К, 2000. – 368 с.

6.   Пометун О., Пироженко Л. Інтерактивні технології навчання: теорія і практика. – К., 2002. – 136.

7.   Фасоля А.М. Особистісно-зорієнтоване навчання: дидактичний аспект // Українська мова і література. – 2003. - №48.

Download
Інтерактивне навчання (інструкціїї для учнів)
Інструкції для учнів в інтерактивній дія
Adobe Acrobat Document 983.2 KB
Download
Інтерактивне навчання
Інтерактивне навчання.pdf
Adobe Acrobat Document 2.8 MB
Download
Доповідь на тему: «Ефективність використання «мозкового штурму» на уроках природничого циклу»
доповідь ,,Ефективність використання «мо
Adobe Acrobat Document 440.8 KB

Write a comment

Comments: 0