«Основи екологічних знань»
Програма спеціального курсу для 8-го класу
Укладач: Дерев’янко Ю.О.
Погоджено: В.М. Успенська, старший викладач кафедри методики початкової та
природничо-математичної освіти Сумського ОІППО
Інтерактивне навчання
Те, що я чую, я забуваю.
Те, що я бачу і чую, я трохи пам’ятаю.
Те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю розуміти.
Те, що я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок
Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром
Конфуцій
Що ж таке інтерактивне навчання?
Ще у 60-х роках XX ст. Я.Голант виділяв активну і пасивну моделі навчання залежно від участі учнів у навчальній діяльності.
О.Пометун, Л.Пироженко виділяють пасивну, активну та інтерактивну моделі навчання.
За пасивної моделі навчання, учень виступає у ролі пасивного слухача, що лише сприймає матеріал, який йому подає вчитель:
Схема інтерактивної моделі відображає постійне спілкування вчителя з учнями та учнів між собою. Слово "інтерактив" прийшло до нас з англійської мови від слова "inter" - взаємний і "асt" - діяти.
Таким чином, "інтерактивний" - здатний до взаємодії. В ході навчання відбувається спілкування всіх членів колективу. Інтерактивне навчання - це специфічна форма організації пізнавальної діяльності, яка має передбачувану мету - створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність у засвоєнні знань, формуванні умінь та навичок [3, с.9].
Інтерактивне навчання – навчання у співпраці, коли вчитель і учні - рівноправні суб'єкти навчання.
Використання елементів інтерактивного навчання на уроках природничих дисциплін досить актуальне насьогодні. Оскільки після прийняття Закону " Про загальну середню освіту " (1999) і «Концепції 12-річної середньої загальноосвітньої школи» (2000) відбулося переосмислення цілей і функцій середньої освіти. Акцентуються вміння самостійно вчитись, критично мислити, формувати практичні навички, виживати в сучасних умовах, використовувати свої знання для творчого вирішення проблем.
Хоча в інтерактивному навчанні є і свої недоліки:
o на вивчення певної інформації на уроці потрібен значний час
o необхідний інший підхід в оцінюванні знань учнів
o в учителів відсутній досвід такого виду організації навчання
o є певні вимоги до використання кількості інтерактивних технологій на уроці
Тому, я вважаю доцільно використовувати новітні технології на уроках, але не можна забувати і традиційні форми роботи. Как говорится: «Берем во внимание все новое, но не забываем о давно забытом старом».
Література:
1. Гін А. Прийоми педагогічної техніки. – Луганськ, 2004. – 84 с.
2. Голодюк Л. Як навчити учнів спілкуватися на уроці // Рідна школа. – 2001. - №9.
3. Интерактивное обучение: новые подходы // Відкритий урок. – 2002. –№5-6
4. Крамаренко С.Г. Інтерактивні техніки навчання як засіб розвитку творчого потенціалу учнів // Відкритий урок. – 2002. - №5/6.
5. Нісімчук А.С., Падалка О.С., Шпак О.Т. Сучасні педагогічні технології. К, 2000. – 368 с.
6. Пометун О., Пироженко Л. Інтерактивні технології навчання: теорія і практика. – К., 2002. – 136.
7. Фасоля А.М. Особистісно-зорієнтоване навчання: дидактичний аспект // Українська мова і література. – 2003. - №48.
Write a comment